Recenze: Návrat domů

19. července 2012 v 9:49 | Brave Tangerine |  Knihy
Autor: Melanie Rose
Počet stran: 399
Vazba: Paperback
Nakladatelství: Metafora, 2012
Žánr: Dobrodružný

Anotace: Všichni znají pravidla, jenom ona ne. Dokonce ani neví, kdo je a jak se ve sněhové bouři, ve které málem umrzla, ocitla. V rodině jejího zachránce se o ní postarají, ale Kate (jak si začne říkat, protože nezná ani své jméno) si připadá jako v podivném snu. Co si taky myslet, když domněle němé děvčátko promluví, aby jí sdělilo, že jeho mrtvá sestra jí čekala. Když se po domě možná promenují duchové, všude je samá záhada a nakonec se do všeho zaplete dívka z viktoriánských dob. Je snad možné, že jsme žili už mnohokrát předtím? A že se v nových zrozeních můžeme vracet ke svým selháním, abychom je napravili, k dávným bolestem, abychom je utišili - ale zejména ke svým láskám, které nikdy nepominou…

Stručný děj:
Kate se vydala na dlouhou cestu, ale bohužel ve sněhové bouři a její auto jí nezvládlo vzdorovat a zapadlo,
Kate se snažila jí pěšky, ale nezvládla to, upadla do bezvědomí a probudila se až, když jí nesl do domu muž, v jehož náruči se Kate cítila báječně, neviděla mu do obličeje, po chvíli byla opět v bezvědomí a spatřila až Vincenta, když ležela na pohovce přikrytá dekami. Nevěděla, jak se tam dostala a kdo je ten muž co na ní hledí, ale doufala, že to byl on, při jehož objetí cítila ten báječný pocit. Kate vůbec nevěděla, kdo je, kde má rodinu, nevěděla nic. Když jednou do Vincentova domu, přijel bratr jeho hospodyně Colin, řekl Kate, že je hypnoterapeut, takže by se pomocí hypnózy mohl pokusit zjistit, kdo Kate opravdu je, Kate do toho šla a dostala se do viktoriánské doby, jakou to mělo spojitost s Katinou minulostí..? Kate začala pociťovat, jako by všechny ty lidi z viktoriánské doby už trochu znala a byli si podobní s lidmi z domácnosti, kde je teď.. Jak to nakonec dopadne? To zjistíte po přečtení knihy..:)

Pocity, dojmy a Postavy: Kniha jako celek mě velmi bavila, byla velmi napínavá a mě občas při jejím čtení běhal mráz po zádech, pořád tam bylo nějáké dobrodružství, překvapení, něco nevysvětlitelného a děj se nakonec úplně otočil, což jsem nečekala ale líbilo se mi to.
Co bych knize vytkla je, že mi občas určité věci přišly trochu nepravděpodobné, jako třeba že cizí muž u sebe nechal bydlet cizí ženu, jen tak, aniž by o ní něco věděl, muž po asi pěti letech nepoznal, že ho jeho hospodyně miluje i přesto, že Kate to poznala za čtyři dny.
Pokud jde o postavy tak hlavní hrdinka Kate pro mě byla taková neutrální osoba, ze začátku se mi líbila, ale během děje knihy mi přestávala být sympatická a já jen občas kroutila hlavou nad tím, jak mohla udělat něco, co zrovna udělala, jak se zachovala ap. Jadie, malá holčička, asi nejsympatičtější osoba z celé knihy, její dětské vystupování, ale to jak dokázala věci vnímat, bylo prostě báječné. Potom je tu Vincent, který mi byl sympatický skoro až do konce knihy, ale potom, když jsem se dozvěděla, co před Kate tajil, změnila jsem na něj názor. A naposled je tu Adam, to je pravý opak Vincenta, ze začátku knihy jsem ho neměla vůbec ráda, ale byl to vlastně skvělý člověk, jak se postupem děje ukázalo. 

Hodnocení: Kniha mě vcelku bavila, byla napínavá a děj nepředvídatelný. Měla zajímavý námět. A proto knize dávám 8/10 bodů, protože nějáké nedostatky přece jen měla, ale jsem moc ráda, že jsem si ji přečetla a chtěla bych poděkovat nakladatelství Metafora za poskytnutí výtisku. Knihu určitě doporučuji dál.

2 lidé ohodnotili tento článek.