Recenze: Nebezpečná láska

7. července 2012 v 11:59 | Brave Tangerine |  Knihy
Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran: 376
Vazba: Hardback
Nakladatelství: Fragment, 2012
Žánr: Romantika, Detektivka

Anotace: Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Stručný děj: Celá kniha se vlastně točí okolo dvou hlavních osob a to Paige (ošetřovatelky) a Michaela (duševně nemocného muže). Paige se k Michaelovi dostane v podstatě náhodou, její bývalý zaměstanec ji doporučil Michaelovým rodičům (Bavettovým) se kterými se zná. Všechno proíbahlo v pořádku, Paige se s Michaelem brzy a dobře spřátelila, ale idylka se začala rozpadat, když spolu museli urychleně opustit dům Bavettových a odjet na chatu v lese, Paige to bylo ze začátku podezřelé, ale po tom, co se o rodině Bavettoých nechala informovat od svého bývalého přítele, policisty si dávala stále větší pozor na sebe a své okolí. Částečky puzzle začaly dávat smysl - Proč museli urychleně odjet? Proč Robert (další hlavní postava, bratr Michaela) často Paige volá, zda jsou v pořádku a když přijede, mnohdy musí rychle v noci odjet a na co Robert potřeboval velké množství ledu při pracovní schůzce..? Paige začíná být opravdu nesvá a k tomu všemu se začne stav Michaela zlepšovat a jednoho dne se Michael k sobě vrátí úplně a po tom, co si projeví vzájemné sympatie, vysype Michael Paige všechny podrobnosti o své rodině.. Jak bude Paige reagovat a co řekne Robert na to, že naprosto cizí holka ví všechno o něm a jeho rodině?

Postavy: Hlavní postava Paige je mi velmi sympatická, většina věcí, které ona udělala se mi zamlouvala já bych se v její situaci nejspíš zachovala stejně. Paige měla skvělý charakter a pochopení a já obdivuji její trpělivost. Pokud jde o Michaela, moc se mi zamlouval jako dítě, ale i jako dospělý muž. Jeho humor byl nenapodobitelný a pěkný, i když mi přišel občas až moc sebevědomý, nebo se mi některé věty co řekl vůbec nelíbily. Ale z velké části u něj převažoval pozitivní názor. Postava, která hraje v knize velkou roli je Robert, on mi byl sympatický jak kdy, znát ho osobně, nejspíš bych s ním už vymetla zahradu, asi jako to chtěla párkrát udělat Paige. Opravdu hodně mi vadila jeho nálodovost a to jak se občas uměl zle chovat ke svému okolí. Ale postupně jsem začala zjišťovat, že i on má srdce a umí být hodný a vtipný.

Pocity a Dojmy: Kniha měla skoro 400 stran, čehož jsem se ze začátku trochu děsila, ráda držím v ruce tlusté knihy, připadám si důležitá, ale s čtením jich je to už složitější, zatím jsem četla jen úzké knihy. Ale pokud jde o Nebezpečnou lásku, začetla jsem se a najednou jsem byla už na straně 70 a ani jsem nevěděla, jak jsem se tam dostala. Děj ubíhal příjemně.

Autorka dokázala skvěle popsat prostředí, charakter postav i chování, pozice ve kterých se nachází, všechno.. Popsala to dokonale do detailů, ale ne tak, aby se u toho čtenář nudil, ale tak, aby ho to bavilo číst a začetl se do toho. A to se jí přesně povedlo, mě její detaily bavily, vlastbě celá kniha mě bavila, nebyla chvíle, kdy ybch se u knihy nudila a měla chuť ji zavřít a přestat číst, naopak jsem se moc těšila, co bude dál, co se stane, jak to bude probíhat a dokázala jsem celou knihu přečíst asi za 2 dny.

Musím u knihy pochválit to, jak dokázala skloubit několik žánrů dohromady, v některých momentech jsem se smála, v jiných se bála a u této knihy jsem dokonce i brečela. Toto je první kniha u níž jsem brečela a proto u mě dostala další body navíc.
Jsem moc ráda, že mám tuto knihu doma, nemusím jí nikam a nikomu vracet a kdykoliv si ji mohu přečíst znova, tak skvělou knihu jsem totiž už dlouho nečetla. Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí tohoto titulu.

Hodnocení: Za to všechno co mi kniha dala, jak jsem se u ní cítala a myslela jsem, že v některýxh momentech knihy ani nedýchám, nemůžu dát jiné hodnocení než 10/10 bodů. A to nepřeháním..:)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.